BANNER

Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

Να πεθαίνεις για την πατρίδα, όχι να σε πεθαίνει η πατρίδα

Το "σκουριασμένο" και ανεύθυνο κράτος "σπαταλά" ανθρώπινες ζωές και εκατομμύρια ευρώ με καταστροφική αμέλεια.

Apache είχαν, τεχνική υποστήριξει δεν είχαν!

Χωρίς τεχνική υποστήριξη από την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing, είχαν μείνει τα 12 επιθετικά ελικόπτερα AH-64DH Apache του 2ου ΤΕΕΠ στην Πάχη Μεγάρων, επειδή...


... η γραφειοκρατία ή η ανευθυνότητα κάποιων στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν επέτρεψε την υπογραφή μιας τυπικής σύμβασης εμπιστευτικότητας Technical Assistant Agreement (TAA) με το Αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών!

Η εν λόγω σύμβαση έχει να κάνει με την δέσμευση του πελάτη, δηλαδή του κράτους που έχει αγοράσει το υλικό να τηρεί διαβαθμισμένες διαδικασίες σε ότι αφορά την υποστήριξη των ελικοπτέρων.

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις από Αμερικανικής πλευράς να υπογράψει την διακρατική συμφωνία η οποία ούτως ή άλλως προβλέπεται από την σύμβαση, δεν το έπραξε.

Αποτέλεσμα...

Η τριμελής ομάδα τεχνικής υποστήριξης, δύο άτομα της Boeing και ένας της General Electric, αποχώρησαν περί τις 20 Ιουλίου, δώδεκα ημέρες πριν το τραγικό ατύχημα, αφού πλέον δεν τους επιτράπηκε άλλο η παραμονή τους στην Πάχη από το Αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών, λόγω μη υπογραφής της συμφωνίας από το υπουργείο Άμυνας!

Μάλιστα οι δύο εταιρείες είχαν κάνει αιθαίρετο extend της προσωρινής άδειας παραμονής τους η οποία έληξε στις 30 Ιουνίου, ακριβώς γιατί το υλικό ήταν εντελώς νέας τεχνολογίας, δεν υπήρχε η απαιτούμενη εμπειρία από πλευράς τεχνικών Αεροπορίας Στρατού, συν το γεγονός ότι οι πλέον έμπειροι Έλληνες τεχνικοί είχαν συνταξιοδοτηθεί μαζικά πρόσφατα για να μην παγιδευτούν από τις διατάξεις του ασφαλιστικού νομοσχεδίου!

Το κόστος της όλης διακρατικής συμφωνίας είναι της τάξεως των μερικών εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων, οπότε δεν υπάρχουν δικαιολογίες του τύπου «Δεν υπήρχαν λεφτά».

Από Αμερικανικής πλευράς υπήρξαν τρεις επιστολές στις 15/06, στις 12/07 και η τελευταία μόλις την παραμονή του αρτυχήματος στις 29/07 με την οποία ενημέρωναν το υπουργείο τα εξής:

Στην πρώτη επιστολή ότι η προσωρινή άδεια παραμονής του κλιμακίου των τεχνικών λήγει στις 30/06 και πρέπει να ανανεωθεί άμεσα σε διαφορετική περίπτωση υποχρεούνται από τον Αμερικανικό νόμο να αποχωρήσουν.

Στις 12 Ιουλίου φτάνει δεύτερη επιστολή με την οποία ενηνερώνεται το υπουργείο ότι έχει παρέλθει η ημερομηνία και ότι το κλιμάκιο τεχνικής υποστήριξης των Apache βρίσκεται «μη νόμιμα» στην Πάχη.

Και τελικά στις 29/07, την παραμονή του δυστυχήματος θέτουν για τρίτη φορά το ζήτημα της ανάγκης άμεσης επιστροφής του τεχνικού κλιμακίου!

Η απουσία τεχνικής υποστήριξης από την κατασκευάστρια εταιρεία σε ένα σύστημα νέας τεχνολογίας λίγους μήνες μετά την παραλαβή του, θεωρείται κάτι παραπάνω από αυτονόητη, ειδικά όταν πρόκειται για ιπτάμενα μέσα και δεν υπάρχει ακόμα η ισχυρή εγχώρια βάση σε μηχανικούς. Και ούτε αποτελεί δικαιολογία για την μη υπογραφή της ΤΑΑ η απουσία προσωπικού απο τις αρμόδιες διευθύνσεις λόγω μεταθέσεων και συνταξιοδοτήσεων.

Αν δεν μπορούν να διοικήσουν και να προστατέψουν ζωές και υλικό, απλα ας παραιτηθούν οι αρμόδιοι. Αν δεν συφμωνούσαν με το περιεχόμενο ή με κάποια σημεία του περιεχομένοτ της τυποποιημένης ΤΑΑ οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, θα έπρεπε να είχαν εγγράφως απαντήσει στην Αμερικανική πλευρά για τις αντιρρήσεις του. Αλλά ούτε και αυτό συνέβη!

Το τραγικό, επιπλέον, είναι το εξής:

Ακόμα και αν αποκαλυφθεί ότι το ελικόπτερο κατάπεσε λόγω μηχανικής αστοχίας για την οποία ευθύνεται η κατασκευάστρια εταιρεία Boeing, η μη ύπαρξη ΤΑΑ, όπως προβλέπεται να υπάρχει από την αρχική σύμβαση, απαλλάσσει την εταιρεία από οποιαδήποτε ευθύνη!

Βέβαια τέτοια απαράδεκτα φαινόμενα να έχουμε δει και σε άλλες περιπτώσεις, (π.χ. υποστήριξη ZUBR, S-300 κλπ) απλώς δεν έχουν καταλήξει σε θανατηφόρα ατυχήματα.

Θα αναζητηθούν ευθύνες επιτέλους έστω για μία φορά;

Αναρτήθηκε από Τειρεσίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: